MyVoiceInside.Blogg.se

Today...

Publicerad 2015-07-30 23:48:15 i Allmänt,




Ångesten smyger sig på. Mer mer och mer denna kväll. Ångest över att jag totalt inte har ett liv eller är lycklig. Då tänker jag, hur fan ska jag bli lycklig? Detta är väl i samma veva som min ekonomiska kris som mer ångest når mig... Att jag har ätit mat idag fast jag inte har velat stoppa något i käften, ångest. Ångesten kommer när jag är ensam. Hjärnan säger till mig att över-äta och spy. Hjärtat säger nej. Jag säger ja. 
Jag har otroligt mycket att se fram emot till hösten men allt är bara ångest. Mitt liv är bara ångest, min bakgrund är bara ångest. Jag är ångest. Jag orkar inte... Varför kan detta inte bara vara över, mitt mående, mina tankar, flytta ut ur min kropp och aldrig kommer tillbaka. Jag orkar inte må dåligt längre... Är det inte märkligt hur en och samma person vill två helt olika saker. Denna delen säger, jag vill leva, jag vill skratta, jag vill träna hälsosamt, jag vill äta en normal kost osv... Andra delen säger, jag vill inte leva, jag vill må dåligt (enklare så), jag vill svälta, spy, rasa i vikt... Hur kan en och samma person motsäga såhär på detta sätt? 

Kommentarer

Postat av: missnot.blogg.se

Publicerad 2015-07-31 21:06:59

Jag känner igen mig så jävla väl,
hur man ständigt är i krig med sig själv.
Jag brukar skämta och säga att de ord som beskriver mig bäst är envis eller ambivalent, för helvete va ambivalent man känner sig under såna här kvällar.
Kram på dig fina du, försök att låta rätt sida vinna, för du är värd så mycket mer än mörkret och de du plågar dig själv med.
Du är värd att må bra<3

Svar: Ska försöka låta den rätta sidan vinna, jag vill det, mer än gärna men ibland är det bara svårt... Du är även värd att må bra, värd att se hur fin du är och kämpa för att bli lycklig <3
myvoiceinside.blogg.se

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2015-08-02 10:41:00

Det är som att man besitter 2 personer. En bra sida och en dålig. Beroende på period så får den ena komma fram mer...

Det positiva är att man ändå har en bra sida. En sida som vill leva och må bra. Vet inte hur men på något sätt får man sträva efter att ge den sidan så mycket utrymme som det går.

Tack för allt pepp! Ska verkligen försöka ta tag i detta med nytt arbete.

Läser att du inte heller har det lätt just nu :( Vad tycker du om din psykolog? Vad känner du att du skulle behöva hjälp med just nu?
kramar

Svar: Alltså min psykolog, vart ska man börja? Hon vet nog inte alls hur hon ska "behandla" mig för allt hon säger känns bara fel. Typ som "ja men bara ställ dig i spegeln och se hur vacker du är", så svarar jag "men jag försöker ju, men det är inte så lätt tydligen" och så säger hon "ja men du gillar ju glass, ät lite glass i helgen" osv... Jag behöver någon som ställer krav, berättar för mig hur jag ska göra för att sakta men säkert kommer ifrån detta beroende, hur jag kan göra för att ändra syn. De kan inte göra det åt mig men jag behöver något att själv jobba med, något att jobba mot för hon ger mig inget. Jag går dit och pratar, hon säger "jaha"... ja... Lycka till med allt! Läste att det blev strul med psykologen, jätte tråkigt. :(. Kram
myvoiceinside.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela