MyVoiceInside.Blogg.se

Dagens samtal

Publicerad 2017-01-26 23:04:52 i Allmänt,

Pratade med min psykolog idag angående den här vänrelationen som är problematisk och ångestladdad. 

Hon påstår att jag söker en kärlek, bekräftelse från min mor som jag aldrig fick -> i vänner. 

Hon har rätt. 

Jag söker ersättare i kärlek hos andra som jag saknar från min mamma. 

Ska ta och fundera på detta tills nästa samtal. 


Hon gav mig en uppgift. 

Att bli arg på min mamma. 

Bli arg i vardagen, bli arg på vänner, bli arg på världen, bli arg på människor. 

Jag ska bli arg. Jag blir nästan aldrig arg. 

Om ilska uppkommer trycker jag bort det för jag anser att den känslan inte leder mig någonstans utan endast skadar. Men enligt psykologen kan ilskan vara den som räddar mig. 

Kommentarer

Postat av: Bara ner

Publicerad 2017-01-28 11:58:07

Alltså, det låter faktiskt väldigt legit. Om man blir riktigt förbannad får man ju släppa ut det man hållit inom sig.

Svar: Ja men precis! Nästan som en rensning av något slag. Bara svårt hur fan man ska göra liksom....
myvoiceinside.blogg.se

Postat av: Backup

Publicerad 2017-01-28 23:29:15

Min psykolog säger exakt samma till mig. Att jag måste hitta ilskan..

Svar: Det är så himla svårt!!! Men vi får testa oss fram!!!
myvoiceinside.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela