MyVoiceInside.Blogg.se

Gårdagens rädsla

Publicerad 2017-05-18 00:05:02 i Allmänt,

Igår blev jag otroligt rädd. 


Tog bussen in till akuten, sittandes på bussen började jag gråta. Det blödde i min mage och efter lite fundering kom Bulimin med i mina tankar. 

Allt jag har läst "bulimiker kan dö pga magsår, problem med tarmar mm." gjorde mig jätte jätte rädd. 
Tänkte "nu kan jag dö, tänk så är det pga ätstörningen". 

Åkte in, fick ett rum efter 5h, satt själv i sammanlagt 12h, grät emellan åt av rädsla och ensamhet. 

Det var inte jätte jätte allvarligt men jag får inte dricka alkohol, inte äta stark mat, inte röka/snusa, inget kaffe och ABSOLUT inte kräkas tanke på att magsyran påverkar såren otroligt dåligt. 

Igår blev jag rädd... Men när jag fick höra av läkaren hur läget låg till var tyvärr min första tanke - "puh, då kan jag fortsätta". 
Jag kräks inte mycket i dagsläget. På ca 3-4 månader har jag kräkts 3 gånger varav 2 förra veckan. 
Klart jag försöker att sluta men tar det i min takt. 

Kommentarer

Postat av: Daniella

Publicerad 2017-05-18 12:26:59

Sen förstörs ju tänderna med, vilket kan kosta jättemycket som vuxen sen. <3

Postat av: Aura

Publicerad 2017-05-23 12:05:06

Oj jag förstår att du blev rädd, fy fan. Hoppas det löser sig med tiden och att du kan sluta kräkas <3

Postat av: Aura

Publicerad 2017-05-23 12:05:06

Oj jag förstår att du blev rädd, fy fan. Hoppas det löser sig med tiden och att du kan sluta kräkas <3

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-09 01:29:08

Så läskigt och jag hoppas verkligen du blir frisk! Bulimi är verkligen ingen lätt sjukdom! Har varit sjuk i 8 år och nu har jag både anorexi och bulimi.. Bmi 15 och hetsäter och spyr 10-15 gånger per dag. jag har med haft sjuka smärtor från magen och min emalj är kaos lika så mina värden och njurarna är påverkade:( Vill bara berätta för dig för att ge dig motivation innan det för långt! Du verkar vara en sån fin tjej❤️

Svar: Tack! Ja ätstörning är fan det värsta jag har varit med om. Särskilt självhatet till en själv. Blir så innerligt ledsen av att läsa din historia med ätstörningen. Det ätstörda inom mig ser detta som en motivati
myvoiceinside.blogg.se

Postat av: Myvoiceinside

Publicerad 2017-06-10 00:06:05

Och där skickades iväg helt märkligt...

.....motivation att den sidan inom mig vinner men försöker se det sjuka, att se det som en motivation att sluta med allt. Det är en sådan stor "battle" inom mig. "Ont och gott"!! Jag hoppar så himla himla mycket att du kämpar, övervinner och ger din kropp och psyke den kärlek den faktiskt behöver. För fast det är svårt att se så är kroppen så fantastisk, den ger oss livet helt enkelt. Jag har varit så mycket sjukare än vad jag är nu, spytt så många gånger per dag fast jag har ätit en jävla riskaka, ätit ingenting och svultit mig själv. Fan vad vi måste övervinna det. Livet SKA fan vara så mycket bättre än detta mörket. För oss alla!!!!!!!! Kramisar och pussar och Kramisar igen!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela